Retargeting

Retargeting, ook wel remarketing genoemd, is een techniek in de online marketing dat met behulp van cookies de conversie op jouw website kan vergroten. Want met deze marketing vorm maak je advertenties die specifiek gericht zijn op bezoekers die in het verleden al eens jouw website bezocht hebben.

Facebook Pixel

Een Facebook-pixel is een tool waarmee je de effectiviteit van jouw advertenties kunt meten/analyseren, hierdoor kan je meer inzicht krijgen in de acties die mensen uitvoeren op jouw website. dankzij de Facebook pixel die cookies trackt, ben je in staat gerichte advertenties te plaatsen.

Facebook Pixel

Een Facebook-pixel is een tool waarmee je de effectiviteit van jouw advertenties kunt meten/analyseren, hierdoor kan je meer inzicht krijgen in de acties die mensen uitvoeren op jouw website. dankzij de Facebook pixel die cookies trackt, ben je in staat gerichte advertenties te plaatsen.

Facebook Pixel

Een Facebook-pixel is een tool waarmee je de effectiviteit van jouw advertenties kunt meten/analyseren, hierdoor kan je meer inzicht krijgen in de acties die mensen uitvoeren op jouw website. dankzij de Facebook pixel die cookies trackt, ben je in staat gerichte advertenties te plaatsen.

Hoe werkt retargeting?

In de code van jouw website kun je een stukje code plaatsen waarmee retargeting-cookies geplaatst worden. Via de Facebook-pixel worden deze bezoekers herkent en kan je ook zien welke pagina’s zij bezocht hebben. Simpel voorgesteld: Wanneer zij bijvoorbeeld een mooie villa hebben bekeken op jouw website, kunnen wij er voor zorgen dat volgende maal zij Facebook of Instagram openen, zij tijdens het scrollen geregeld advertenties zien over die bepaalde villa.

Hoe werkt retargeting?

In de code van jouw website kun je een stukje code plaatsen waarmee retargeting-cookies geplaatst worden. Via de Facebook-pixel worden deze bezoekers herkent en kan je ook zien welke pagina’s zij bezocht hebben. Simpel voorgesteld: Wanneer zij bijvoorbeeld een mooie villa hebben bekeken op jouw website, kunnen wij er voor zorgen dat volgende maal zij Facebook of Instagram openen, zij tijdens het scrollen geregeld advertenties zien over die bepaalde villa.

Specificeren wie je gaat retargeten

Op basis van de gegevens die je Facebook-pixel heeft opgeslaan, kan je aangepaste doelgroepen maken om te specificeren wie je exact wil bereiken met jouw retargetingcampagne. Jouw pixel kan automatisch mensen toevoegen aan aangepaste doelgroepen. Wil je bijvoorbeeld advertenties maken voor mensen die je homepagina bezocht hebben, mensen die een bepaald huis hebben bekeken of mensen die je contactpagina bezocht hebben. Dit alles kan helpen bij het maken van de retargettingadvertenties.

Specificeren wie je gaat retargeten

Op basis van de gegevens die je Facebook-pixel heeft opgeslaan, kan je aangepaste doelgroepen maken om te specificeren wie je exact wil bereiken met jouw retargetingcampagne. Jouw pixel kan automatisch mensen toevoegen aan aangepaste doelgroepen. Wil je bijvoorbeeld advertenties maken voor mensen die je homepagina bezocht hebben, mensen die een bepaald huis hebben bekeken of mensen die je contactpagina bezocht hebben. Dit alles kan helpen bij het maken van de retargettingadvertenties.

Specificeren wie je gaat retargeten

Op basis van de gegevens die je Facebook-pixel heeft opgeslaan, kan je aangepaste doelgroepen maken om te specificeren wie je exact wil bereiken met jouw retargetingcampagne. Jouw pixel kan automatisch mensen toevoegen aan aangepaste doelgroepen. Wil je bijvoorbeeld advertenties maken voor mensen die je homepagina bezocht hebben, mensen die een bepaald huis hebben bekeken of mensen die je contactpagina bezocht hebben. Dit alles kan helpen bij het maken van de retargettingadvertenties.

Veelgestelde Vragen

Door middel van cookies laat retargeting jou gericht adverteren op bezoekers die al eerder jouw website bezocht hebben. Nadat deze geïnteresseerde bezoekers jou website hebben verlaten, komen ze op het internet jouw advertenties tegen op allerlei websites. Dit met het uiteindelijke doel om deze bezoekers wederom op je website te krijgen en ze te overtuigen om via jou te kopen of verkopen.

Natuurlijk! Praktisch niemand maakt na 1 (website-) bezoek de beslissing om een huis, grond of appartement te kopen. We leven in een tijd waarin reclames op radio, tv en social media niet meer weg te denken zijn. Maar jouw potentiële (ver)kopers gaan niet over 1 nacht ijs in de zoektocht naar de ideale (ver)koop parter.

wil jij jouw Verkoop graag een boost geven?

Contacteer ons nu en ontdek wat wij voor jouw kunnen betekenen!