E-mail marketing

Bij e-mail marketing is het de bedoeling dat je jouw klanten benadert met gerichte campagnes.

Wat is E-mail marketing?

E-mail marketing of marketingcampagnes zijn een vorm van ‘direct marketing’ waarbij we een boodschap overbrengen rechtstreeks naar jouw (potentiële) klanten. Denk maar aan: panden in de kijker, relevante artikels rond vastgoed, leadmagnets,… De bedoeling hiervan is:

  • nieuwe klanten overtuigen om via jou te kopen/verkopen.
  • je bestaande klanten overtuigen jou in het achterhoofd te houden wanneer ze willen verkopen of een nieuwe aankoop willen doen.
 

Hierbij maak je enkel gebruik van het kanaal “e-mail” om jouw boodschap over te brengen.

E-mail automation

Dit is een iets geavanceerdere vorm van e-mail marketing. Hierbij worden er geautomatiseerde berichten verstuurd met de gepaste boodschap, dit naar de juiste persoon, op het juiste moment. In plaats van zelf telkens een aparte mailing op te stellen, kunnen wij met behulp van het juiste mailingplatform, je hele e-mailproces automatiseren. De mails die we opmaken, zijn op basis van gegevens en situaties die van toepassing zijn op jouw (potentiële) klanten.

De sleutel tot succes: mailinglijst

Wanneer je (potentiële) kopers/verkopers wil bereiken via e-mail, is het natuurlijk belangrijk om te beschikken over een mailinglijst. Hiervoor heb je 2 mogelijkheden, je stelt zelf een mailinglijst op  of je koopt en mailing lijst. Dit laatste raden wij persoonlijk af om de reden dat deze adressen haast nooit een connectie hebben met jouw kantoor. Wanneer je dan zelf een mailinglijst op stelt, bereik je exact die mensen die geïnteresseerd zijn om via jou te kopen/verkopen.

vermijd de spamfilter

Wat voor heel veel mailcampagnes een ‘groot’ probleem vormt, is dat vele e-mails blijven hangen in de spamfilter. Hierdoor ziet meer dan de helft van je doelpubliek deze mailcampagne dus niet. Deze filters zien namelijk geen verschil tussen e-mail marketing of echt spam. Wij geven jullie kort mee hoe jullie deze spamfilters kunnen vermijden:

  • Stuur je mailing campagne enkel door naar mensen die je hiervoor daadwerkelijk toestemming hebben gegeven.
  • Stuur niet telkens dezelfde mail met dezelfde inhoud! verschillende teksten of content zorgen ervoor dat jou campagnes niet als spam overkomen.

Nog 1 kleine tip: doe steeds vooraf een spamtest, of stuur de mail eens door naar kennissen of naar jezelf, zo merk je ook snel of de mail als spam aanzien wordt of niet.

 

Wat is E-mail marketing?

E-mail marketing of marketingcampagnes zijn een vorm van ‘direct marketing’ waarbij we een boodschap overbrengen rechtstreeks naar jouw (potentiële) klanten. Denk maar aan: panden in de kijker, relevante artikels rond vastgoed, leadmagnets,… De bedoeling hiervan is:

  • nieuwe klanten overtuigen om via jou te kopen/verkopen.
  • je bestaande klanten overtuigen jou in het achterhoofd te houden wanneer ze willen verkopen of een nieuwe aankoop willen doen.
 

Hierbij maak je enkel gebruik van het kanaal “e-mail” om jouw boodschap over te brengen.

E-mail automation

Dit is een iets geavanceerdere vorm van e-mail marketing. Hierbij worden er geautomatiseerde berichten verstuurd met de gepaste boodschap, dit naar de juiste persoon, op het juiste moment. In plaats van zelf telkens een aparte mailing op te stellen, kunnen wij met behulp van het juiste mailingplatform, je hele e-mailproces automatiseren. De mails die we opmaken, zijn op basis van gegevens en situaties die van toepassing zijn op jouw (potentiële) klanten.

De sleutel tot succes: mailinglijst

Wanneer je (potentiële) kopers/verkopers wil bereiken via e-mail, is het natuurlijk belangrijk om te beschikken over een mailinglijst. Hiervoor heb je 2 mogelijkheden, je stelt zelf een mailinglijst op  of je koopt en mailing lijst. Dit laatste raden wij persoonlijk af om de reden dat deze adressen haast nooit een connectie hebben met jouw kantoor. Wanneer je dan zelf een mailinglijst op stelt, bereik je exact die mensen die geïnteresseerd zijn om via jou te kopen/verkopen.

vermijd de spamfilter

Wat voor heel veel mailcampagnes een ‘groot’ probleem vormt, is dat vele e-mails blijven hangen in de spamfilter. Hierdoor ziet meer dan de helft van je doelpubliek deze mailcampagne dus niet. Deze filters zien namelijk geen verschil tussen e-mail marketing of echt spam. Wij geven jullie kort mee hoe jullie deze spamfilters kunnen vermijden:

  • Stuur je mailing campagne enkel door naar mensen die je hiervoor daadwerkelijk toestemming hebben gegeven.
  • Stuur niet telkens dezelfde mail met dezelfde inhoud! verschillende teksten of content zorgen ervoor dat jou campagnes niet als spam overkomen.

Nog 1 kleine tip: doe steeds vooraf een spamtest, of stuur de mail eens door naar kennissen of naar jezelf, zo merk je ook snel of de mail als spam aanzien wordt of niet.

 

E-mail automation

Dit is een iets geavanceerdere vorm van e-mail marketing. Hierbij worden er geautomatiseerde berichten verstuurd met de gepaste boodschap, dit naar de juiste persoon, op het juiste moment. In plaats van zelf telkens een aparte mailing op te stellen, kunnen wij met behulp van het juiste mailingplatform, je hele e-mailproces automatiseren. De mails die we opmaken, zijn op basis van gegevens en situaties die van toepassing zijn op jouw (potentiële) klanten.

De sleutel tot succes: mailinglijst

Wanneer je (potentiële) kopers/verkopers wil bereiken via e-mail, is het natuurlijk belangrijk om te beschikken over een mailinglijst. Hiervoor heb je 2 mogelijkheden, je stelt zelf een mailinglijst op  of je koopt en mailing lijst. Dit laatste raden wij persoonlijk af om de reden dat deze adressen haast nooit een connectie hebben met jouw kantoor. Wanneer je dan zelf een mailinglijst op stelt, bereik je exact die mensen die geïnteresseerd zijn om via jou te kopen/verkopen.

vermijd de spamfilter

Wat voor heel veel mailcampagnes een ‘groot’ probleem vormt, is dat vele e-mails blijven hangen in de spamfilter. Hierdoor ziet meer dan de helft van je doelpubliek deze mailcampagne dus niet. Deze filters zien namelijk geen verschil tussen e-mail marketing of echt spam. Wij geven jullie kort mee hoe jullie deze spamfilters kunnen vermijden:

  • Stuur je mailing campagne enkel door naar mensen die je hiervoor daadwerkelijk toestemming hebben gegeven.
  • Stuur niet telkens dezelfde mail met dezelfde inhoud! verschillende teksten of content zorgen ervoor dat jou campagnes niet als spam overkomen.

Nog 1 kleine tip: doe steeds vooraf een spamtest, of stuur de mail eens door naar kennissen of naar jezelf, zo merk je ook snel of de mail als spam aanzien wordt of niet.

 

Ook starten met gerichte e-mailcampagnes?

Voordelen van E-mail marketing

Succes

1 van de meest succesvolle online marketing vormen!

Opvolgen

De gegevens omtrent jouw campagnes zijn heel makkelijk te bekijken, in jouw dashboard kan je onder andere kijken wie de mail geopend heeft, wie jouw links hebben aangeklikt, wie zich heeft uitgeschreven,... ect

Goedkoop budget

E-mail marketing is een van de goedkoopste marketing vormen.

Snelle reactie

De boodschap die je overbrengt wordt heel snel opgepikt door jouw klanten.

Specifieke doelgroepen

Je kan iedere mail aanpassen om bepaalde doelgroepen te bereiken. Dus een goede targeting is van essentieel belang.

Specifieke boodschap

Je kan iedere boodschap aanpassen per segment van jouw doelgroep!

Wil u ook effectieve e-mailcampagnes opzetten?

Contacteer ons nu en ontdek wat wij voor jouw kunnen betekenen!