Zoals we eerder al vermeld hebben, is het bij content marketing dus de bedoeling om jouw potentiële kopers/verkopers te “verleiden” met waardevolle content, hieronder enkele belangrijke punten waaraan je zeker aandacht moet besteden:
- Kalender: De eerste stap naar succesvolle content marketing, is een goed plan. M.a.w. wie willen we bereiken en waarom willen we hun bereiken? Pas nadat je deze 2 belangrijke vragen hebt beantwoord kunnen we beginnen met het ontwerpen van jouw content.
- Jouw kennis: Op basis van jullie kennis en expertise, ontwerpen wij samen relevant content die jouw klant kan overtuigen om voor jou te kiezen.
- Specifiek : creëer content speciaal op basis van de verwachtingen en de vragen die jouw potentiële kopers/verkopers hebben en biedt hierin de oplossing aan.
- Call-to-action: Koppel ten allen tijde een CTA aan jou content.
En het belangrijkste: Het is niet de bedoeling om reclame te maken. Biedt dus altijd informatie aan die jou potentiële klanten kunnen gebruiken.